• +98 41 355 46 749
  • info@samelectricgroup.com
  • مهر

    ۵

    ۱۳۹۴
  • 6123
  • 0
لامپ‌های Silk LED با قابلیت شبیه‌سازی نور طبیعی خورشید
  • نوشته شده توسط مدیر وب سایت

لامپ‌های Silk LED با قابلیت شبیه‌سازی نور طبیعی خورشید

حالت ما در طول روز به میزان روشنایی که دریافت می‌کنیم نیز بستگی دارد. بر اساس این اصل مجموعه‌ای با نامSaffron، نمونه‌ی آزمایشی از یک لامپ LED را توسعه داده که می‌تواند ساعت داخلی ما را با تغییر طیف رنگ طبیعی خورشسد همگام سازد. این لامپ که Silk نامیده می‌شود، طبق ادعای طراحان خود قادر به بهبود الگوی خواب و عملکرد ما با ارایه‌ی نوع درست نور برای هر زمان از روز می‌باشد.

این لامپ LED قابل برنامه‌ریزی، نور را به گونه‌ای که با نواخت سیرکادیان/شبانه روزی داخلی کاربر متناسب باشد، ساطع می‌نماید. درواقع انسان‌ها باید دارای چنین نواختی در طول ۲۴ ساعت باشند، اما نورهای مصنوعی ناشی از نمایشگرهای دیجیتال این تعادل را به هم زده‌اند.

572370.jpg

این لامپ ۸۰۰ لومن که با سوکت‌های E27 سازگاری دارد، دارای دو مجموعه LED است، یک مجموعه LED با رنگ سرد و دیگری با رنگ گرم‌تر. در طول روز، تنها LEDهای با رنگ سرد استفاده می‌شوند. همچنین امکان ترکیب مجموعه‌های سرد و گرم و دریافت یک نور متعادل نیز وجود دارد. در طول شب، تنها مجموعه LEDهای گرم روشن می‌شوند. برای تنظیم نور، تنها کافیست آن را به یک مدار پل متصل کرده و جزییات وای-فای را تنظیم نمایید (این لامپ از پروتکلZigbee بهره می‌برد). این سیستم با اطلاعات حرکت خورشید همگام شده و به طور خودکار سیستم روشنایی خود را تنظیم می‌کند.

با استفاده از یک سوییچ نور نیز می‌تواند به کنترل لامپ Silk پرداخت. این سیستم دارای ویژگی با نام nClick است که با شمارش تعداد کلیک‌ها، عملکرد مورد نظر را پیاده‌سازی می‌کند. برای مثال، با یک بار کلیک کاربر می‌تواند تابع لامپ معمولی را اجرا کرده، دو بار کلیک دمای رنگ را تغییر می‌دهد و سه بار کلیک بی‌رنگی نور را درپی دارد. برای کنترل‌های بیشتر، اپلیکیشن Silk Light (اندروید و iOS) طراحی شده که کاربر را قادر به ایجاد برنامه‌ی زمانی خاص و تغییر رفتارهای سیستم روشنایی بر اساس موقعیت می‌کند.

انتظار می‌رود عرضه‌ی این محصول از ژانویه ۲۰۱۶ آغاز شود.

یک دیدگاه

  • تلفن: +98 41 355 46 749 +98 41 355 48 505

  • آدرس تبریز، خیابان فردوسی، پلاک 119